اخبار

کرمانشاه پیشتاز برنامه کتابدار بالینی دانشگاههای علوم پزشکی کشور

کرمانشاه پیشتاز برنامه کتابدار بالینی دانشگاههای علوم پزشکی کشور
 
 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در نشست منطقه‌ای بررسی راهکارهای اجرایی و چالش‌های برنامه کتابدار بالینی که با حضور  رییس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات وزارت بهداشت برگزارشد مبانی کتابدار بالینی و میزان ضرورت راه اندازی آن در دانشگاه های کلان منطقه ۳ کشور را از اهداف برگزاری این نشست دانست.
 
دکتر فرید نجفی گفت:باید فضای شاداب علمی را که لازمه وجود هر دانشگاهی است در بیمارستان های ما که حوزه عملیاتی دانشگاه علوم پزشکی می باشد، شکل گیرد. 
 
وی اظهار داشت: در یک تعامل دو طرفه بین کتابدار بالینی و گروه بالینی این چنین فضایی ایجاد خواهد شد و از این فضا یقیناً بیمارستان، دانشجو، عضو هیات علمی و معاونت تحقیقات و فناوری بهره خواهند برد. 
 
 دکتر نجفی یکی از راه های موثر توسعه پژوهش در دانشگاه را همکاری کتابدار بالینی در فعالیت های بالینی دانست.
 
طی این نشست دکتر پیام کبیری رییس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات وزارت بهداشت گفت: باید از معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان پیشگام و پیشتاز در عرصه کتابدار بالینی قدردانی کرد.
 
وی عنوان کرد: موضوع کتابدار بالینی حدود بیست سالی است که در عنوان وجود دارد و در عمل چیزی از آن مشاهده نمی شود و بر اساس تجارب بدست آمده حضور کتابدار بالینی در بیمارستان ها ضروری می باشد و یا نیاز محسوب می شود. 
 
دکتر کبیری گفت: همانطور که در دانشگاه های دنیا بحث همکاری و حضور کتابدار بالینی با گروه های بالینی شناخته شده است در کشور ما نیز باید این جایگاه تعریف شود.
 
گفتنی است در این جلسه شیوه‌نامه پیشنهادی اجرای برنامه کتابدار بالینی تهیه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مورد نقد و بررسی قرار گرفت و پس از بحث و تبادل نظر به عنوان الگوی اجرایی برنامه کتابدار بالینی برای دانشگاه‌های کلان منطقه و همچنین سایر دانشگاه‌های کشور به تصویب رسید.
 
 
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ۲۱:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید