اخبار

پروژه نسخه نویسی الکترونیک در شهرستان هرسین افتتاح شد.

پروژه نسخه نویسی الکترونیک در شهرستان هرسین افتتاح شد.
پروژه نسخه نویسی الکترونیک در شهرستان هرسین با حضور مسئولین استان و شهرستان بصورت پایلوت افتتاح شد.

 

این نشست باحضور معاون بیمه سلامت استان،امام جمعه شهرستان ، مسئول بسیج جامع پزشکی دانشگاه، رئیس انجمن داروسازان، مدیران و مسئولین شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار گردید.

معاون بیمه سلامت استان کرمانشاه در آئین آغاز پروژه نسخه‌نویسی الکترونیک اظهار داشت: حدود 50 هزار نفر بیمه شده در شهرستان هرسین وجود دارد که 23 هزار نفر بیمه شهری و 27 هزار نفر بیمه روستایی دارند و 9 مطب پزشک، 6 داروخانه و 2 آزمایشگاه خصوصی در این شهرستان در حال فعالیت هستند.

 جلیلی ادامه داد: با اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک فعلا دفترچه‌های درمانی حذف نخواهد شد، بلکه بیمار پس از مراجعه به پزشک کد رهگیری به وی اختصاص داده می‌شود و بیمار با همان کد و براساس تشخیص پزشک به داروخانه یا آزمایشگاه و .... مراجعه می‌کند.

حجت‌الا‌سلام اجرایی، امام جمعه هرسین نیز این اقدام خوب و ماندگار را به مردم شهرستان تبریک گفت و افزود:خدا را شاکرم که نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدا تاکنون در حوزه‌های مختلف به‌خصوص در حوزه سلامت سربلند بوده است.

دکترحمزه‌ای، مدیر شبکه بهداشت و درمان هرسین در ادامه از تمامی دست‌اندرکاران بابت فراهم‌آوردن این طرح تشکر کرد و گفت: قطعا اجرای این طرح فواید زیادی خواهد داشت و نکته مهم آن اجرای درست و گام به گام طرح است.

دکتر منصوری، رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه نیز تنها راه نجات سلامت کشور را اجرای طرح پزشک خانواده و بالطبع آن اجرای نسخه الکترونیک در کشور دانست و خاطرنشان کرد: انتطار داریم همان‌طور که مسئولان ذی‌ربط تا الان پای کار بوده‌انداز این به بعد نیز همین کار جهادی ادامه پیدا کند.

دکتر شهرام افضلی، رئیس انجمن داروسازان استان کرمانشاه در پایان این مراسم، تصریح کرد: اجرای این طرح مزایای زیادی دارد و باید سعی شود به بهترین شکل ممکن اجرا شود هر چند اجرای این طرح در ابتدا ابهامات و اشکالاتی دارد، ولی امیدواریم در کمترین زمان ممکن مشکلات احتمالی برطرف شود.

۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ۰۸:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید