اخبار

نشست هم اندیشی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ های کشور با روسای دانشگاه و روسای دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ های استان

نشست هم اندیشی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ های کشور با روسای دانشگاه و روسای دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ های استان

 

نشست هم اندیشی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ های کشور با روسای دانشگاه های استان کرمانشاه و روسای دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ های استان، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

در این جلسه که صبح شنبه بیست و سوم آذرماه در دانشکده داروسازی برگزار گردید بر نقش دانشگاه ها در مدیریت امور اجتماعی و فرهنگی جامعه و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب تاکید شد.

 

لبب   
حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین دکتر «مصطفی رستمی» رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ های کشور گفت: تلاش در جهت توسعه اندیشه‌ها و آگاهیهای دینی و اسلامی دانشجویان وایجاد و تقویت روحیه مشارکت فعال دانشگاهیان در عرصه فعالیتهای مختلف اجتماعی و فرهنگی از مهمترین اهداف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها است و این نهاد با برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی و ارتباط با نهادها وتشکل‌های دانشجویی ،جهت ایجاد ارتباط با اساتید و نیروهای فرهنگی و مذهبی گام‌های موثری برداشته است.  
 
وی عنوان کرد: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاهها باید با دقت و حساسیت بیشتری صورت پذیرد و روسای دانشگاهها باید تمام امکانات را در این خصوص بکار گیرند.
 
حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین دکتر «مصطفی رستمی» با بیان اینکه ایجاد نا امیدی و بهم ریختگی روانی جوانان در کشور ، فشار اقتصادی ، وجود تحریم ها ، ایجاد نا امنی و برهم زدن آرامش جامعه از اقدامات ستیزه جویانه ی دشمنان به ویژه آمریکا است گفت: اما با بصیرت و آگاهی مردم همراه نقشه های شوم آنها در کشور ناکام خواهد ماند.
 
همچنین حجت الاسلام افشار مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی نیز هفته وحدت حوزه و دانشگاه را فرصتی برای تعامل بیشتر جهت پیشرفت و ارتقا علمی و فرهنگی در کشور دانست.
 
وی گفت: با تلاش ها و فعالیت های انجام شده دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نظر پژوهشی ، علمی و فرهنگی در جایگاه مطلوبی در کشور قرار دارد.
 
حجت الاسلام افشار با بیان اینکه باید به آسیب های اجتماعی بویژه در نسل جوان بیشتر توجه شود گفت: امیدواریم برنامه ریزی هاو راهکارهای کاربردی برای افزایش اشتغال در استان که اصلی ترین دغدغه ی جوانان است در دانشگاهها انجام شود. 
 
همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با بیان اینکه استان کرمانشاه قابلیت های متعددی در زمینه علمی ، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی دارد گفت: در این بین دانشگاه ها نقش ویژه ای در پیشرفت استان برعهده دارند که نقش دانشگاهها علاوه بر ارتقا علمی در پیشبرد مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز بسیار مشهود است. 
 
دکتر مرادی با بیان اینکه دانشگاهها در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب نقش اساسی دارند گفت: در این بیانیه علم ،پژو هش و اقتصاد بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توانسته ایم این بیانیه را به صورت عملی در آوریم. 
 
وی گفت: با تولید ۶ دارو در شرکت های داروسازی توسط دانشگاه داروسازی استان کرمانشاه نیاز  به واردات این داروها در کشور را مرتفع ساخته ایم.همچنین هم اکنون بیش از ۴۰۰ دانشجوی عراقی و خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تحصیل می پردازند و توریسم سلامت علاوه بر ارز آوری می توانند تبیین کننده افتخارات و پیشرفت های علمی دانشگاه و جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق باشد .
 
به گفته وی در توریسم درمانی نیز میزبان بیمارانی از کشور عراق هستیم و توانسته ایم مجوزهای IPD را از وزارت بهداشت را در این خصوص کسب کنیم.
 
دکتر مرادی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در زمینه های پژوهشی، آموزشی ، تشکل های فرهنگی و دانشجویی پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته است ونقش نهاد رهبری در دانشگاهها بسیار مهم و تاثیر گذار است. 
 
وی افزود: این نهاد تبیین کننده و سیاست گذار مسائل دینی، اسلامی و فرهنگی در دانشگاه است. و تعامل و همفکری مسئولین نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با دانشجویان و اساتید در راستای پیشبرد اهداف علمی و فرهنگی این دانشگاه قابل تقدیر است.
 
در ادامه این نشست دکتر اعلمی ال آقا رییس دانشگاه رازی کرمانشاه نیز گفت: با مدیریت و درایت روسای دانشگاه ها، حضور و نقش موثر دانشجویان، تشکل ها و کانون های دانشجویی؛ باید از آسیب و ورود دشمنان به این حوزه جلوگیری شود.
 
گفتنی است در این نشست روسای دانشگاهها به بیان راهکارهایی در خصوص ارتقاء و هدفمند سازی  فعالیت تشکل های دانشجویی در زمینه های فرهنگی و اجتماعی پرداختند.
 
۲۴ آذر ۱۳۹۸ ۱۳:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید