اخبار

فراخوان دسترسی به داده های مطالعه کوهورت کرمانشاه

فراخوان دسترسی به داده های مطالعه کوهورت کرمانشاه

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نظر دارد جهت مشارکت حداکثری در مطالعه آینده نگر (کوهورت) کرمانشاه، داده های این مطالعه را در اختیار اعضای هیئت علمی و همچنین سایر پژوهشگران  قرار دهد. لذا علاقمندان می توانند ایده های خود را در قالب پروپوزال اولیه و در راستای فراخوان های حوزه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه از طریق یکی از مراکز تحقیقاتی و یا دانشکده ها (ترجیحا مرکز تحقیقات عوامل محیطی موثر بر سلامت) ساب میت کرده که در صورت تایید و پس از طی مراحل اولیه و بررسی در گروه مجریان و همکاران کوهورت (به عنوان کمیته تخصصی) میتواند مورد حمایت دانشگاه قرار گرفته و به داده ها دسترسی داشته باشند. لازم به ذکر است که دستیابی به داده های کوهورت روانسر مشمول قوانین کشوری کوهورت پرشین بوده و لذا محقیقن بعد از تایید پروپوزال ضروریست فرمهای مورد نیاز را در این خصوص تکمیل کنند.
مطالعه کوهورت کرمانشاه در شهرستان روانسر با حجم نمونه حدود ده هزار نفر در افراد 35-65 سال در حال انجام است. این مطالعه بخشی از مطالعه آینده نگر کشوری پرشین می باشد که به بررسی عوامل خطر بیماری های غیر واگیر می پردازد. داده های این مطالعه شامل چهار بخش می باشد:
•    اطلاعات عمومی
دموگرافیک، وضعیت اقتصادی اجتماعی، عوامل مربوط به شیوه ی زندگی، سوابق شغلی، فعالیت بدنی، ریتم شبانه روزی، استفاده از موبایل
•    اطلاعات پزشکی
سوابق پزشکی افراد، مصرف دارو (حال و گذشته)، سوابق پزشکی خانوادگی، سوابق بارداری و بیماری های زنان، سلامت دهان و دندان، عادات فردی (دارو، الکل)
•    اطلاعات تغذیه ای
بسامد مصرف تغذیه ای، عادات غذایی، مصرف مکمل ها
•    اطلاعات نمونه های بیولوژیک
شامل نمونه هایی از خون، مو و ادرار


لازم به ذکر است جزییات پرسشنامه ها و اطلاعات دیگر در خصوص این مطالعه در وب سایت دانشگاه به آدرس ذیل قابل دسترسی است:
http://vc-research.kums.ac.ir/fa/cohortandregistry/ravansarcohort

مجددا یادآوری می گردد لازم است پروپوزال های مربوط به استفاده از داده های کهورت روانسر نیز از طریق فراخوان شماره 2 طرح های غیر پایان نامه ای که بر روی پورتال معاونت تحقیقات دانشگاه قابل مشاهده است از طریق سامانه پژوهان و منطبق با اطلاعیه مربوطه به این حوزه ارسال گردد.

۳ بهمن ۱۳۹۷ ۱۵:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید